ROVANİEMİ, SANTA CLAUS

Helsinki’den bir buçuk saatlik uçuş sonrası Finlandiya’nın kuzey kesimi olan Rovaniemi şehrine ulaşıyoruz. Uçak seyahatimizi çok keyifli kılan Dilek Hanım, eşi Necmi Bey ve yan tarafımızda oturan değerli arkadaşım Gökhan ile sohbet ediyoruz. Dilek Hanım ve eşi, çok güzel insanlar. Onlarla turda olmak en güzel tesadüftü benim için. (O günden sonra hâlâ iletişim hâlindeyiz ve kendileriyle başka gezi planlarımız da var.😊) Rovaniemi Havalimanını küçük ama son derece de sevimli buluyoruz. Roveniemi Havaalanı “The Offical Airport of Santa Claus” olarak geçiyor yani “Noel Baba”nın resmi havalimanı. Valizlerin geldiği bantların üzerinde Kutup hayvanlarının maketlerini yapmışlar. Tavanda ise Noel Baba’nın kızağının maketi var. Havalimanı çıkışında her taraf bembeyaz , yollar bile…          Rovaniemi; Finlandiya, İsveç ve Norveç’in kuzey kutup çizgisine sınırı olan bir bölge, tam bir beyazlar cenneti. Hava çok soğuk, ama insanlar alışık olduğundan hayat normal devam ediyor. Bize göre çok çok soğuk ve hâliyle durumu “normal” karşılayamıyoruz! Eksi yirmi beş derecede ne işimiz varsa artık.😊

Bu bölge, yılın 6 ayı karlar altında ve hava sıcaklığı eksi 47 dereceye kadar düşüyor. Santa Claus, masalımsı bir yer. Noel Baba’nın burada yaşadığına inanıldığından ona uygun kurgular yapılmış. Bütün dünyada “Noel Baba” olarak bilinen, Avrupa ülkelerinde çoğunlukla Santa Klaus diye anılan aslında ülkemizde Demre’de doğduğu düşünülen/bilinen, çocukları hediyeleriyle sevindiren kırmızı kıyafetli, Noel Baba’nın köyündeyiz. Rehberimiz önümüzde, köy meydanını geziyoruz… Burası bitmeyen bir masal alemi gibi geliyor bize. Böyle hissetmemizi sağlayan en önemli etken sanırım her yerin karla kaplı olması. Tabi bir de Santa Claus Köyü’nün güzelliği. Bu köye girdiğimizde kocaman bir çam ağacı karşılıyor bizi ve o an “yılbaşı masalı” başlıyor sanki. Noel Baba’nın evine giriyoruz. Burada gerçekten de ona benzetilmiş birisi var. Kendisiyle resim de çekilebiliyorsunuz. Ücret olarak 45 Euro veriyorsunuz. Biz yine Miyase Abla ve Esma Hanım ile takılıyoruz. Noel Baba ile fotoğraf çektirmeyi istiyoruz. Tesadüf bu ya, sıraya girdiğimizde o gün fotoğraf çekimlerinin ücretsiz olduğunu öğreniyoruz. Ama bunun bir avantaj olmadığını anlamamız çok sürmüyor; önümüzdeki sırada 85 kişi olduğunu duyduğumuzda koşar adımlarla oradan uzaklaşıyoruz. Noel Baba’yla fotoğraf çektiremiyoruz, ama asistanını ile çektirmek kısmet oluyor.😊 Etrafımız hediyelik eşyalarla dolu… Biraz gezdikten sonra verilen serbest zamanı bitiriyor ve kutup dairesinin geçtiği noktada buluşuyoruz.

Rehberimiz bilgilendirme yapıyor. ‘Kuzey Kutup dairesi 66 derece 32’ 35’’ enlemi belirtmek için çizgi yapmışlar; soluna geçince Kuzey Kutbuna girmiş oluyorsunuz. (Otele gittiğimizde Gökhan Bey bize “Kuzey Kutup Dairesi Geçiş Sertifikası” dağıtıyor.😁) Yine fotoğraflar çekiliyor… Her yerden gelen müzik sesleri birbirine karışıyor. Karlarla kaplı yollarda yürürken bir Avrupa ülkesinde değil de “buzdan yapılmış bir masal şehrinde gibi” hissediyorsunuz. Köyün hemen girişinde bulunan Noel Baba postanesine gidiyoruz. Grupça burada bulunan değişik kartlardan alıp akrabalarımıza, sevdiklerimize bir şeyler yazıp yolluyoruz. Burada işimiz bittikten sonra bize tahsis edilen otobüse binip yine merkezde bulunan otelimize doğru yola koyuluyoruz.

Biraz dinlenip akşam yemeği için restorana indiğimizde birbirimize alışmamız ve kaynaşmamız artıyor. Turda üç tane çift vardı, gerisi hep yalnız gelen hanımefendi. Grubumuz ayrı ayrı donanımlara sâhip, uyumlu kişilerden oluşuyordu. Tabiiki bunda sevgili arkadaşım Gökhan’ın da payı büyük. İletişim konusunda çok başarılı ve kesinlikle çözüm odaklı.😊 Otel çok güzel, yemekler de bir o kadar nefis!😊 Sanırım İskandinavya turundan sonra en çok somon balığını burada yedim. (Kahvaltıda tütsülenmiş somon balığı dahi vardı.) Yemek faslı ve keyifli bir sohbet sonrası odalarımıza çekiliyoruz. Yarına için heyecanlıyız. “Ranua Vahşi Yaşam Parkı”na gidiyoruz.😊

hakkında Benan GÜLAĞIZ

Benan GÜLAĞIZ

Ayrıca Kontrol Et

RAMAZAN DA SAĞLIKLI BESLENME ÖNERİLERİ

Diyetisyen Tuğçe ÇAKIR’dan Ramazan’da Sağlıklı Beslenme Önerileri Ramazan ayına girdik ve oruç tutarken aynı zamanda …